Zakelijk Beter
Image default
Marketing en reclame

Groei als bedrijf met Adwords

Merk jij dat je bedrijf wel een oppepper kan gebruiken? De productie gaat prima, je verkoopt op zich prima, maar je wil graag dat het meer groeit en bent klaar voor een volgende stap als bedrijf? Dan kun je ervoor kiezen om Adwords beheer uitbesteden. Hiermee kun je er namelijk voor zorgen dat meer mensen jouw product krijgen te zien wanneer ze er naar op zoek zijn. Vooral als je veel concurrentie hebt is het fijn om goed zichtbaar te zijn als bedrijf, zodat jouw site eerder wordt aangeklikt dan die van een concurrent. Maar hoe werkt dit proces dan precies en hoe groei je ermee? 

Wat is adwords precies?

Adwords staat eigenlijk voor Google Ads. Het is een advertentieprogramma gemaakt door Google zelf, wat op zich logisch is, want het heet letterlijk Google Ads. Adwords biedt bedrijven de mogelijkheid om gebruikers van de zoekmachines te bereiken met ‘search ads’. Daarnaast kun je met Adwords ook onderzoek doen naar de meest interessante zoekwoorden binnen jouw sector. Het voordeel hieraan is, dat wanneer jij als bedrijf weet waar klanten het meest opzoeken, jij dit kunt toevoegen aan jouw linkbuilding. Zo werf je nog meer bezoekers naar je website.

Voordelen van Google Ads

Google is natuurlijk één van de grootste zoekmachines ter wereld, misschien wel beter gezegd, het is de grootste zoekmachine ter wereld. Door de grote machtspositie van Google als zoekmachine, heeft Google veel data over de zoekintenties van consumenten. Met deze data kunnen ze zeer gericht advertenties laten zien, wat het interessant maakt voor jouw als bedrijf. Als je bijvoorbeeld kattenvoer wil verkopen als organisatie, dan kan Google door de informatie die zij hebben over mensen, iedereen bereiken waarvan Google denkt dat ze een kat thuis hebben. Ideaal voor jouw als bedrijf dus.

Waarom Adwords beheer uitbesteden?

Zoals we het net al zeiden kun je ervoor kiezen om Adwords uit te besteden. Alleen waarom zou je als bedrijf hiervoor kiezen? Want je moet er dan geld voor betalen, in plaats van dat je er geld voor terug krijgt. Het zit namelijk zo, Adwords is niet zomaar iets dat je even in een cursus leert. Het duurt een tijdje voor je het onder de knie hebt en al helemaal voordat je er ook echt goed in bent. Dus je moet of investeren in een collega dat diegene dit helemaal onder de knie krijgt, wat ook geld kost. Of je kiest er voor om een performance marketing bureau in te schakelen die jouw bedrijf naar de top kan brengen, aan jou de keuze!