Tegenwoordig gebeurt echt alles online. Van kleding kopen tot een afspraak maken bij de dokter. Als bedrijf heb je dus geen andere keuze dan jezelf online aan te bieden om zo mee te kunnen doen in de concurrentie en door te blijven groeien. Wanneer jij een bedrijf bent met zakelijke klanten wil je een b2b webshop oprichten. Een b2b webshop is niet hetzelfde als een b2c webshop aangezien zakelijke klanten een compleet ander inkoopproces hebben dan consumenten. Als je nog geen b2b webshop hebt aangemaakt, is het misschien nu wel de tijd om dat te doen en te kijken wat dat wel niet voor jouw bedrijf kan gaan betekenen. Wat houdt een b2b webshop in? Je hebt al kunnen lezen dat een b2b webshop niet hetzelfde is als een b2c webshop, maar wat is het dan wel? B2b staat voor business to business, ook wel bedrijven tegen bedrijven. Het is dus een online platform waar transacties een aankopen plaatsvinden tussen bedrijven. Bij een b2b webshop is het belangrijk dat het aangeboden product extra veel uitgebreide technische informatie bevat. Daarnaast is het belangrijk dat er mogelijkheden zijn om een offerte aan te kunnen vragen en informatie over het product te kunnen delen. Deze dingen zorgen ervoor dat er goede reviews komen en mensen hechten veel waarde aan die reviews. Het verschil tussen een b2b webshop en een b2c webshop Een van de grootste verschillen tussen een b2b webshop en een b2c webshop is dat het bij b2b om hele complexe producten en diensten gaat, waar ook nog eens meerdere personen meebeslissen. Dit staat ook wel bekend als DMU. Bij een DMU zitten meerdere personen die verschillende rollen aannemen. Zo heb je een inkoper, een gebruiker, een beslisser en een beïnvloeder. Een b2c webshop betreft alleen consumenten voor een simpele transactie. Nog een ander verschil is de keuze waar in social media. Een b2b webshop zal er eerder voor kiezen om hun producten te promoten via LinkedIn, terwijl een b2c webshop er eerder voor zal kiezen om hun producten te promoten via Instagram of Facebook. Het belang van een e-commerce bureau E-commerce is elektronische bedrijfsvoering. Het is hetzelfde proces van kopen en verkopen van producten, zoals in de winkel bijvoorbeeld gebeurd. Het enige verschil is dat bij e-commerce dat het proces online plaatsvindt dankzij het internet en een laptop of telefoon. E-commerce kan verwijzen naar online winkelen als transacties die elektronisch plaatsvinden en online detailhandel. Wanneer jij een b2b webshop hebt, is het handig om een e-commerce bureau in te schakelen. Een b2b webshop krijgt namelijk te maken met klantspecifieke afspraken, die al jarenlang kunnen gelden, complexe systemen en logistieke processen. Een e-commerce bureau specialiseert zich hier in en kan zo voor jouw bedrijf het beste resultaat mogelijk behalen. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Een online bijeenkomst voor het bedrijf organiseren Vroeger was het gebruikelijk dat alle mensen die werkzaam zijn binnen een bedrijf ook altijd hun werk uitvoerde op het kantoor van 9 uur s’...
- Voordelen van het uitbesteden van Google Ads Google advertenties zijn een zeer belangrijk onderdeel van alle online marketingactiviteiten. Google advertenties op zich is een erg druk en hectisch soort werk, daarom kan...
- De voordelen van online boodschappen doen De voordelen van online boodschappen doen Tijd proberen te vinden in je drukke schema om het avondeten te maken is één ding. Tijd proberen te...
- Waarom een online marketing bureau voor jou bedrijf inzetten? Tegenwoordig maken de meeste bedrijven online reclame. Dit is ook logisch, want een groot deel van ons leven speelt zich tegenwoordig af op het internet....
- Het belang van SEO voor jouw bedrijf Tegenwoordig is er bijna geen bedrijf meer wat niet beschikt over een website. Logisch, aangezien we met elkaar steeds meer online doen. Toch zien we...
- Stappen voor het volledig digitaliseren van jouw onderneming Vandaag de dag gaan niet alleen bedrijven, maar ook scholen en winkels over de hele wereld digitaal. Terwijl we vroeger op het werk papieren formulieren...