Er zijn zo ontzettend veel manieren en middelen om uw bedrijf te promoten. Kalenders laten drukken is een promotiemiddel waar niet veel over wordt gepraat. Toch is deze vorm van promotie een hele sterke. ‘Waarom is het laten drukken van kalenders een goed promotiemiddel?’, ik hoor het u denken. Kalenders brengen daadwerkelijk een aantal grote voordelen met zich mee, voordelen waarover andere promotiemiddelen niet beschikken. Iets wat het inzetten van kalenders als promotiemiddel extra aantrekkelijk maakt. De voordelen van kalenders als promotiemiddel worden voor u in dit artikel op een rijtje gezet. Bruikbare promotiemiddelen doen het altijd goedMensen willen graag een promotiemiddel waar ze echt iets aan hebben. Hier worden ze natuurlijk blij van en dat trekt meteen de aandacht voor uw promotiemiddel. Niet alleen worden de mensen blij van een bruikbaar promotiemiddel, zij gaan het product natuurlijk ook daadwerkelijk gebruiken. Hierdoor komt uw organisatie continu in aanraking met de mensen. Dit is natuurlijk essentieel als we praten over promotiemiddelen; het continu in aanraking komen met de doelgroep en andere mensen. Zo hangen er bijvoorbeeld veel 1-maandskalenders op de WC, deze worden vaak gebruikt al verjaardagskalenders. Ieder mens gaat dagelijks naar de WC, hierdoor komt uw organisatie dagelijks in aanraking met de mensen. Het is simpelKalenders laten drukken is geen enorme klus. U kunt erop kwijt wat u wilt, van logo’s tot en met sfeerbeelden. U kunt het zo gek niet bedenken of u kunt het op uw kalender laten drukken. De kalenders kunnen in grote getalen worden besteld en uitgedeeld. Het gaat bij het verspreiden van promotiemiddelen om volume, het is belangrijk dat mensen het veel voorbij zien komen. De kracht van herhaling zal in werking treden bij het regelmatig voorbij zien komen van verschillende promotiemiddelen. Onbewust zal er een voorkeurspositie worden opgebouwd in het hoofd van uw (potentiële) klant. Er is ontzettend veel keuzeAls het gaat om kalenders is er natuurlijk ontzettend veel keuze. Deze keuze kunt u aanpassen op uw doelgroep. Zo worden de 3-maandskalenders voornamelijk gebruikt in zakelijke omgevingen. Terwijl we de weekkalender of de 1-maandskalender juist weer meer zien terugkomen in de privésfeer. Wat betreft de verschillende kalenders is er zo ontzettend veel keuze, al deze verschillende opties kunnen worden bedrukt. Het is dus belangrijk dat u de kalender kiest die het best past bij uw doelgroep, op deze manier zal het promotiemiddel het best aanslaan. Belangrijk om hier eens over na te denken. |