Zakelijk Beter
Image default
Bedrijven en samenleving

Waarom is reviewmarketing belangrijk?

De beoordelingen van een restaurant bekijken voor je er bespreekt is heel normaal. Zoals je ook altijd eerst een onbekende site toetst aan de hand van reviews. De beoordelingen hebben een grote invloed op het imago en de betrouwbaarheid van ondernemingen. Meer dan 50 procent van de Nederlanders zien reviews als een betrouwbare bron van informatie op dit vlak. Je kan op die manier gewapend zijn tegen verkooptechnieken en reclames. Op deze plek leer je waarom reviewmarketing, bijvoorbeeld in de vorm van product reviews op Feedbackcompany.com krachtig is. Je leert er alles over. 

Uitleg over reviewmarketing

Reviewmarketing, bijvoorbeeld met de hulp van Feedback Company, is een specifieke marketingstrategie. Het gaat erom dat je reviews van klanten verzamelt, monitort en inzet om te werken aan de betrouwbaarheid en het imago van je onderneming. In de praktijk ziet dat er dan als volgt uit. 

Het belang van reviewmarketing

Er zijn vele redenen waarom reviewmarketing van belang is voor bedrijven. Zo vergroot je je kansen op omzetgroei en winst. Uit onderzoeken blijkt dat de meerderheid van de Nederlandse consumenten eerst reviews leest voor ze tot een aankoop overgaan. Een kwart van de inkopen wordt zelfs bepaald aan de hand van de reviews. Heb je dus veel positieve reviews als onderneming, dan is de kans op verkopen een stuk groter.

Zorgen voor betrouwbaarheid

De consument vindt het belangrijker wanneer een bekende of een andere klant positief is over een product of bedrijf, dan dat het bedrijf dat zelf is. Uit onderzoeken blijkt dat net iets meer dan de helft van de Nederlandse consumenten dan het liefst naar klantbeoordelingen kijkt. Daar kan je als ondernemer dus je voordeel mee doen door te zorgen voor positieve reviews.

Producten of diensten kunnen verbeteren

Ook wanneer niet alle reviews positief zijn kan je daar je voordeel mee doen. Je kan dan namelijk ontdekken wat er in de ogen van klanten beter kan. Daar doe je je voordeel mee door op basis van deze feedback veranderingen door te voeren om voor meer tevredenheid te zorgen.

Zorgen voor contact met je doelgroep

Het is ook nog eens zo dat je dankzij beoordelingen en reviews in contact kan komen met de doelgroep. Je kan het best op zowel negatieve als positieve reviews reageren. Op die manier kan je laten zien hoe je communiceert en kan je klanten nog beter aan je binden. Ook op die manier kan je dus het nodige uit reviews halen.