Zakelijk Beter
Image default
Zakelijke dienstverlening

Manieren om je restaurant te verbeteren

De meeste klanten hebben bepaalde vooroordelen over een restaurant voorafgaand aan een bezoek. Het is belangrijk om waardevolle klanten een uitzonderlijke restaurantervaring te bieden. Dit kan je doen via je eten en klantenservice. Zowel ondernemers als medewerkers zijn gezamenlijk verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat de klanten kwaliteitsservice krijgen. Een prettig totaalbeeld van een fantastische eetervaring en klantbehoud worden beide ondersteund door een goede restaurant service.

Uitstekende klantenservice bieden

Uitstekende klantenservice is een absolute noodzaak voor elk restaurant. Als je restaurant geen goede klantenservice biedt, bestaat de kans dat je belangrijke klanten misloopt. De eigenaar van het restaurant is verantwoordelijk voor het instrueren van het personeel over hoe ze klanten tevreden kunnen stellen. Zorg ervoor dat al het personeel de nodige training krijgt en weet wat je klanten verwachten van de service in je restaurant. Je kunt je obers trainen om je klanten te begroeten als ze eenmaal zitten. Daarnaast kun je de obers instrueren om het eten te brengen met een glimlach. Dit lijken misschien kleine dingen, maar ze kunnen een grote impact maken op je klanten. Je kunt je chef-koks ook trainen om zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de wensen van de klant. Daarnaast moeten bezorgers worden getraind om het eten op het juiste moment te bezorgen of om hun oprechte excuses aan te bieden voor de late aankomst van bestellingen. Het aanbieden van een elektrische bezorgfiets aan je bezorgers kan hierbij helpen.

Zorg voor nauwkeurige wachttijden

Vertragingen zijn een grote ontsteltenis die bijdraagt ​​aan de slechte restaurant service. Een te late bezorging kan zorgen voor irritatie bij de klanten, of ze zich nu voordoen bij het serveren van het eten of het brengen van de rekening.  De wachttijden moeten nauwkeurig zijn voor een eersteklas restaurant service. Het is het beste om klanten te informeren over hun wachttijd. Het is meestal beter om je klanten te imponeren met een kortere wachttijd in plaats van ze teleur te stellen met een lange wachttijd. Als een gerecht een lange voorbereidingstijd nodig heeft, moet je dit van tevoren laten weten aan de klanten. Dit kan ook gebeuren bij bestellingen die bedoeld zijn voor bezorging. Je bezorger moet altijd bereid zijn om op zijn fiets van connectbike tijdig te bezorgen.  Snelheid is altijd belangrijk in ieder aspect van een restaurant.

 

Gerelateerde artikelen

Hoe werkt de verloren was methode?

Een huurwoning bezichtigen

Hoe stimuleer je creativiteit op de werkvloer?